آخرین اخبار
کد مطلب: 124086
هاشمي و انزوا و تنهايي
مردم ايران مخالف نظر هاشمي درباره عربستان هستند
تاریخ انتشار : 1395/06/21 10:06:47
نمایش : 3530
يک روزنامه اصلاح‌طلب تصريح کرد؛ هاشمي درحال انزواي اجتماعي است و موضع‌ وي در مورد عربستان مخالف موضع بدنه اجتماعي کشور است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ يک روزنامه اصلاح‌طلب تصريح کرد؛ هاشمي درحال انزواي اجتماعي است و موضع‌ وي در مورد عربستان مخالف موضع بدنه اجتماعي کشور است.
 
روزنامه هفت صبح با بيان اينکه «استقبال سرد از هاشمي رفسنجاني در مشهد نشانه ديگري از تنهايي اوست»، به موضع اخير هاشمي درباره عربستان پرداخت و نوشت: يکشنبه گذشته سايت آيت‌الله هاشمي مصاحبه دبير اين سايت با او را منتشر کرد. در يکي از سؤالات، مصاحبه‌کننده از رابطه با عربستان بعد از برجام مي‌پرسد و اينکه آيا ممکن است مدل برجام در مورد رابطه با اين کشور هم اتفاق بيفتد که هاشمي اينطور جواب مي‌دهد: «اگر من رئيس‌جمهور بودم- البته نه الان، آن موقع رئيس‌جمهور بودم- مشکلي را جلوي خودم نمي‌ديدم. وقتي چيزي را مي‌فهميدم که مصلحت است، عمل مي‌کردم. الان آقاي روحاني به آن وضعي که من بودم، نيست. اين کار عملي است.»
 
اين روزنامه مي‌افزايد: هاشمي البته موضع خود را صريح‌تر هم مي‌گويد و در پاسخ به اينکه «باز هم ما بايد دست اول را به سمت آنها دراز کنيم؟» مي‌گويد «اگر لازم باشد، چه اشکالي دارد؟ قبلاً اين کار را کرديم. آقاي ظريف مکرر گفته که ما آماده‌ايم هر جا که لازم باشد، مذاکره کنيم.» روشن است که اين موضع تا چه حد با موضعي که حاکميت و نيز بدنه اجتماعي کشور، از ايراني‌گراها تا اصولگراها در زمينه رابطه با عربستان دارند متفاوت است.
 

هفت صبح در ادامه به موضع صريح آيت‌الله موحدي کرماني پرداخته و مي‌نويسد: مصباحي‌مقدم سخنگوي جامعه روحانيت با روزنامه آرمان مصاحبه کرد و گفت «ما در حال رايزني و برنامه‌ريزي‌هاي جديدي هستيم که زمان جلسات جامعه روحانيت مبارز را تغيير دهيم و به زمان ديگري موکول کنيم. بدون شک تغيير زمان جلسات جامعه روحانيت مبارز به حضور آقاي روحاني در اين جلسات کمک بسياري خواهد کرد. اين مسئله با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نيز مطرح شده و ايشان ابراز علاقه‌مندي کردند که در اين جلسات حضور پيدا کنند.
اما هنوز ظهر نشده بود که آيت‌الله محمدعلي موحدي کرماني دبير کل جامعه روحانيت مبارز درباره پيشنهاد هاشمي رفسنجاني براي برگزاري جلسات جامعه روحانيت در دفتر وي و موافقت مصباحي‌مقدم با اين موضوع، گفت: «به هيچ عنوان چنين چيزي ممکن نيست.»

 

 

 

 

منبع:کيهان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس